Ροή Ειδήσεων

Πως (θα) μας κλέβουν στα καύσιμα!


Την ώρα που η κυβέρνηση στήνει τηλεοπτικά θεάματα για τα σκληρά μέτρα που θα ληφθούν κατά των πρατηριούχων με «πειραγμένες» αντλίες, τα ίδια τα συναρμόδια υπουργεία προωθούν την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων σε όλα τα πρατήρια, που νομιμοποιούν την κλοπή δεκάδων εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου κάθε χρόνο από τους καταναλωτές!
Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ντ. Ρόβλιας, μαζί με τον γ.γ. του υπουργείου, Στ. Κομνηνό, έστησαν ένα ευχάριστο show για το τηλεοπτικό κοινό, εκθέτοντας στις κάμερες περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, με τα οποία αλλοιώνουν ορισμένοι λωποδύτες πρατηριούχοι τις ενδείξεις των αντλιών, για να «ξαφρίζουν» τους καταναλωτές με ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων. Και προανήγγειλαν λουκέτα στα πρατήρια αυτά, βαριά πρόστιμα και ποινές φυλάκισης μέχρι 5 χρόνια, με διάταξη που θα φέρουν το συντομότερο στη Βουλή.
Πίσω από αυτό το show, με το «ξαναζεσταμένο» για τους γνωρίζοντες «φαγητό» (πρατήρια με τέτοια συστήματα είχαν εντοπισθεί και πριν αρκετούς μήνες, ενώ και τότε, όπως σήμερα, είχαν γίνει εξαγγελίες αυστηρότερης αντιμετώπισης με νέο νόμο), κρύβεται μια πραγματική επιχείρηση νόμιμης καταλήστευσης των καταναλωτών, που επιχειρείται να συγκαλυφθεί με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα:


Στις 21 Δεκεμβρίου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζονται οι προδιαγραφές των συστημάτων παρακολούθησης εισροών-εκροών σε όλα τα πρατήρια. Μεγαλύτεροι υπέρμαχοι της εγκατάστασης αυτών των συστημάτων, που προωθείται στο όνομα της πάταξης του λαθρεμπορίου, είναι οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ενώσεις των βενζινοπωλών, που εμφανίζονται περιέργως πρόθυμες να επιβαρυνθούν τα μέλη τους με μεγάλα κόστη εγκατάστασης και συντήρησης αυτών των συστημάτων  για να μη χάνει έσοδα το κράτος –τέτοια διάθεση φιλοπατρίας και αφιλοκερδούς προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο είναι μάλλον σπάνια για εκπροσώπους συντεχνιών στην Ελλάδα.

-  Μια βαθύτερη ματιά στο θέμα αποκαλύπτει ότι οι βενζινοπώλες έχουν έναν παραπάνω λόγο να ενδιαφέρονται για την εγκατάσταση των συστημάτων, πέραν της φιλοπατρίας τους: με τα νέα συστήματα, θα μπορούν άφοβα να πουλάνε στους πελάτες τους «φουσκωμένα» καύσιμα από θερμοκρασιακές διαστολές και να τους χρεώνουν για μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που πραγματικά φθάνουν στα ντεπόζιτα.

-  Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό παγκοσμίως και στα άλλα στάδια της αγοράς καυσίμων έχει αντιμετωπισθεί με το διεθνώς δόκιμο τρόπο: όταν τα διυλιστήρια πουλάνε καύσιμα στις εταιρείες εμπορίας και αυτές με τη σειρά τους στους πρατηριούχους, γίνεται με ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα αναγωγή στη θερμοκρασία των 15 βαθμών Κελσίου. Έτσι, στα δύο πρώτα στάδια της αγοράς υπάρχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς και αποφεύγονται φαινόμενα ελλειμματικών ή πλεονασματικών (σε θερμοκρασίες κάτω των 15 βαθμών) παραδόσεων.

-  Όμως, στη λιανική πώληση καυσίμου από τους βενζινοπώλες η μέτρηση της ποσότητας γίνεται με βάση τον όγκο (σε λίτρα), χωρίς αναγωγή σε θερμοκρασία 15 βαθμών, με συνέπεια, επειδή μεγάλο μέρος των παραδόσεων γίνεται τους θερμούς μήνες του έτους, οι καταναλωτές να χάνουν πολλές δεκάδες εκατομμύρια λίτρα, η αξία των οποίων επαυξάνει τα περιθώρια κέρδους των βενζινοπωλών!

-  Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα που θα εγκατασταθεί στα πρατήρια λύνει οριστικά αυτό το πρόβλημα, υπέρ των βενζινοπωλών, όμως, και όχι υπέρ των καταναλωτών: ενώ το σύστημα, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες προδιαγραφές του, θα μπορεί να υπολογίζει τις ποσότητες που παραδίδονται με αναγωγή στους 15 βαθμούς Κελσίου, δεν προβλέπεται να γίνεται διόρθωση της αξίας του καυσίμου στον τελικό καταναλωτή. Έτσι, με τις διαστολές των καυσίμων, οι πρατηριούχοι θα συνεχίσουν το… γλέντι των «λειψών» παραδόσεων, οι καταναλωτές θα πληρώνουν για καύσιμα που δεν παίρνουν και οι βενζινοπώλες να πληρώνονται για καύσιμα που δεν πουλάνε, έχοντας πλέον την «ευλογία» του νομοθέτη και την «ηλεκτρονική προστασία» των νέων συστημάτων, για να μην κινδυνεύουν να χαρακτηρισθούν ως λαθρέμποροι.
Είναι ενδιαφέρον, ότι το πρόβλημα της νόμιμης καταλήστευσης του καταναλωτή με το νέο σύστημα παρακολούθησης εισροών-εκροών είχε επισημανθεί και στη Βουλή, πριν από μερικές ημέρες, από βουλευτή του ΠΑΣΟΚ (τον κ. Θ. Οικονόμου), ο οποίος κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς. Άγνωστο είναι αν πρόλαβαν να απαντήσουν οι συναρμόδιοι υπουργοί στα καίρια ερωτήματα του βουλευτή, βέβαιο είναι όμως ότι τέσσερις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα έσπευσαν να δημοσιεύσουν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Κοινή Υπουργική Απόφαση, χωρίς την παραμικρή αλλαγή για την προστασία των καταναλωτών –φαίνεται ότι η κυβέρνηση πλέον νομοθετεί για την προστασία του συμπαθούς κλάδου των βενζινοπωλών, αδιαφορώντας για τους καταναλωτές.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφεται από τον κ. Ρόβλια και το συναρμόδιο υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππα, έγινε λίγες ημέρες αργότερα προσπάθεια να «κρυφτεί» πίσω από εντυπωσιακές ανακοινώσεις για την προστασία των καταναλωτών από απατεώνες με «πειραγμένες» αντλίες. Αδιευκρίνιστο παραμένει ποιος θα προστατεύσει τους καταναλωτές από… τους νομοθέτες.

Χάνονται μηνύματα από το Hotmail

Πρωτοφανές περιστατικό στο Hotmail καθώς χρήστες διαμαρτυρήθηκαν ότι χάθηκαν mail τους.To γεγονός ήρθε στο φως μετά από καταγγελίες χρηστών του hotmail σε φόρουμ της Microsoft και έρχονται από όλο τον κόσμο. Οι καταγγέλλοντες λένε ότι τα μηνύματά τους εξαφανίστηκαν ξαφνικά από τα εισερχόμενα και από άλλους φακέλους της υπηρεσίας.
H Microsoft επιβεβαίωσε το γεγονός. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι το πρόβλημα υφίσταται αλλά ότι δεν είναι πολύ διαδεδομένο. Η Microsoft πάντως δεσμεύτηκε να διορθώσει το πρόβλημα και ζήτησε συγγνώμη από τους χρήστες για την αναστάτωση.

Μιλήστε δωρεάν όπου θέλετε για 30 λεπτά μέσω Skype!


Το Skype αποζημιώνει τους χρήστες του που έχασαν τις κλήσεις, με 30 λεπτά δωρεάν ομιλίας.Όπως είναι γνωστό την περασμένη εβδομάδα το Skype βγήκε offline και σίγουρα προκάλεσε πανικό σε πολύ κόσμο που χρησιμοποιεί την υπηρεσία.
Με αφορμή αυτό, ο CEO του Skype Tony Bates, υποσχέθηκε σε όσους χρήστες είχαν κάποιο υπόλοιπο στο λογαριασμό τους κατά τη διάρκεια της βλάβης, 30 λεπτά δωρεάν κλήσεις.
Παρολ’ αυτά ο υπεύθυνος του Skype δεν έδωσε καμία πληροφορία σχετικά με τους τη βλάβη αυτή, αλλά επιβεβαίωσε οτι η βλάβη αυτή δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας  επίθεσης hacker.
Η υπηρεσία για την ώρα επανέρχεται σταδιακά σε πλήρη λειτουργία όμως πολλοί είναι οι χρήστες που αναφέρουν διάφορα προβλήματα κατά την πραγματοποίηση ομαδικών κλήσεων.
Όσοι πάντως πληρούν τις προϋποθέσεις δεν έχουν παρά να μπουν στην ιστοσελίδα της Skype και να στείλουν ένα email που να λέει οτι κατά τη διάρκεια της διακοπής δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις κλήσεις που ήθελαν και θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα 30 δωρεάν λεπτά που ανακοίνωσε ο υπεύθυνος στο επίσημο Blog του Skype.